Friday, March 30, 2007


















Den store skilsmissen - C.S. Lewis


Jeg tok en busstur fra helvete til himmelen med C.S. Lewis, og kommer fra det med mange tanker svirrende rundt i hodet mitt.

Lewis skriver om valg, helvete, mennesker og himmelen på en interessant måte, og jeg føler at han har forklart meg ting jeg har lurt på selv, til tross for at denne boka på ingen måte har alle fasitsvarene. Det er én manns vinkling av blant annet det evinnelige spørsmålet om hvem som kommer til himmelen og ikke.

Flere lys har gått opp for meg, selv om jeg nok må lese gjennom boka et par ganger før jeg forstår et par av de mer intrikate ideene til forfatteren, og det er også et poeng, Lewis skriver veldig godt, men også til tider veldig tungt.

Jeg anbefaler boka på det sterkeste, og den er heller ikke på mer enn 110 sider.

1 comment:

Jon Kristian said...

Da skal jeg lese den!